Mat- och drycksektorn

I över hundra år har vi hjälpt våra kunder att skapa trivsamma och hygieniska mat- och dryckesmiljöer för er mest värdefulla tillgång – era kunder.

Vi vet att god hygien är avgörande när man vill skapa en inbjudande restaurangmiljö som gästerna vill stanna längre i och komma tillbaka till.

Forskning visar att bakterier lätt sprids i en miljö med mat och dryck. 

Goda hygienstandarder är av största vikt för att få återkommande gäster. 

Potentiella följder av dålig hygien

  • Dåliga recensioner som leder till skadat rykte och dålig bild av ert varumärke
  • Färre återkommande gäster
  • Smittspridning mellan personalen i köket och den i restaurangdelen leder till matburna sjukdomar
  • Stängning eller böter på grund av livsmedelssäkerhetsföreskrifter som inte följts
  • Sjunkande produktivitet och försäljning
  • Otrivsam atmosfär och negativ restaurangupplevelse
Hygiene Challenges in the Food and Beverage Sector

Att förbättra hygienen är ekonomiskt lönsamt: 

  • Förbättra ryktet med bättre betyg och fler bokningar
  • Undvik böter och i värsta fall stängning på grund av livsmedelssäkerhetsföreskrifter som inte följts 
  • Undvik förlorade intäkter på grund av dåliga recensioner och färre restauranggäster 
  • Gott rykte leder till rekommendationer och nya kunder
  • Lägre sjukfrånvaro bland personalen leder till lägre kostnader: inget behov av tillfällig personal och inga förlorade intäkter på grund av för lite personal vid besökspeakar
Food and Beverage Floorplan

Kontaktformulär

Har du någon specifik fråga eller vill du veta mer om våra tjänster kan du ringa oss på

010-470 49 70

eller fylla i kontaktformuläret nedan.

Tack. Vi kommer att vidarebefordra din förfrågan till ansvarig säljare.

* Alla fält ska fyllas i